wtorek, 7 lipca 2015

Dobry, bo polski plakat filmowy.

Ten plakat od zawsze wywołuje u mnie ciary. I to nawet nie zasługa samego filmu. Jest w nim coś, co sprawiało, że jednocześnie: 1) zastanawiałem się, w jakich okolicznościach powstał; 2) chciałem go powiesić na ścianie; 3) nie chciałem dobrowolnie na niego patrzeć. Dziś jest dobry dzień, aby wyrzucić to z siebie, gdyż 66 lat kończy Shelley Duvall, czyli Wendy Torrance. Stephen King, niezadowolony z wersji Kubricka, powiedział o jej roli w filmie: „jedna z najbardziej mizoginistycznych postaci w kinie”. Nicholson z kolei podziwia jej rolę do dziś. Tutaj – uchwycona przez Leszka Żebrowskiego w pięknie ilustrującym film grymasie przerażenia. Przypomina mi zarówno obraz Muncha jak i rozdziawioną gębę ryby. Spoooky. Co sądzicie?
The Shining. Polski plakat filmowy autorstwa Leszka Żebrowskiego, 2007 rok.
[m]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz